artikel

SEO og konverteringsoptimering – hvordan kan du optimere din side?

Intro: SEO og konverteringsoptimering er to vigtige discipliner, når det kommer til at optimere websider og skabe øget synlighed på internettet. SEO – eller Søgemaskineoptimering – ses som processen med at forbedre et websted for at øge sin synlighed i søgemaskinerne, mens konverteringsoptimering er fokuseret på at opnå det maksimale udbytte af webstedets trafik ved at øge konverteringsfrekvensen. Begge disse discipliner er vigtige for at opnå succes, da de hjælper med at optimere websider og øge synligheden og antallet af konverterende kunder.

SEO – hvad er det?

SEO – eller søgemaskineoptimering – er en metode, der bruges til at øge synligheden af ​​et websted i søgemaskinerne gennem organisk søgning. Dette betyder, at webstedet ikke betaler for at blive vist i søgeresultaterne, som det ville være tilfældet med betalt søgning. Med SEO arbejder man på at optimere websiden for at opfylde søgemaskinernes krav og gøre det mere relevant for søgninger, der relaterer sig til webstedet og det, det tilbyder. Dette kan gøres ved at gøre websiden mere brugervenlig og øge søgeorddensiteten, så den er mere relevant for søgemaskinernes algoritmer.

Hvad er konverteringsoptimering?

Konverteringsoptimering er processen med at optimere websiden for at øge konverteringsfrekvensen. Det er processen med at analysere, hvordan din webside fungerer, og hvordan du kan forbedre det for at øge chancen for at få besøgende til at udføre en handling, som du ønsker dem at gøre. Dette kan være noget så simpelt som at købe et produkt, tilmelde dig et nyhedsbrev eller download et whitepaper. Formålet med konverteringsoptimering er at finde ud af, hvilke designændringer, der skal implementeres, så flere besøgende udfører ønskede handlinger. Dette kan gøres ved at analysere brugernes adfærd og købsmønstre for at forstå, hvordan man bedst opfylder deres behov, og hvilke designændringer, der skal gøres for at øge konverteringsfrekvensen.