Blogging

Er seo vigtigt for virksomheden

Du har sikkert hørt hundrede gange, at søgemaskineoptimering (SEO) er et vigtigt digitalt marketingværktøj. Men hvordan fungerer SEO? Selvom du har en grundlæggende forståelse af, hvad det indebærer, har du måske stadig ikke et solidt greb om denne komplekse og mangefacetterede proces som søgemaskineoptimering er.

SEO består af flere elementer, og for at vide, hvad de er, og hvordan de fungerer, er nøglen til succes at forstå, hvorfor SEO er så vigtigt. Kort sagt er SEO afgørende, fordi det gør din hjemmeside mere synlig, og det betyder mere trafik og flere muligheder for at konvertere til faktiske kunder. Et godt seo firma, se joneseo.dk

Forestil dig at alle dine besøgende på din hjemmeside, klikkede sig ind gennem søgemaskiner som google, uden at være en annonce. Altså du ligger der bare øverst i søgeresultaterne på et hav af søgetermer! Effekten af det?.. .. 

De vigtigste elementer bag SEO

Søgeordsplanlægning

Længe forbi er de dage, hvor søgeord var den eneste SEO-teknik, der betød noget, men det betyder ikke, at de stadig ikke er afgørende. Forskellen er, at i dag skal søgeord være velundersøgte, nøje udvalgt og velovervejet brugt i dit indhold for at være effektive.

Men hvad er søgeord, præcist? Søgeord er ord og sætninger, som kundeemner bruger til at finde onlineindhold, og som brands derefter kan bruge til, at komme i kontakt med kundeemner, der leder efter deres produkter og tjenester.

Når du følger best practice med din søgeordsplanlægning, så gør det det realistisk ud fra konkurrencen og styrken på dit domæne, hvor skarp du er som en niche mv. Du kan adskille longtailkeywords, altså de lange søgeord så ordne ikke indgår på en anden side, der handler om det samme, på den måde kan du lave to sider der rangere på det samme, med hver deres sæt søgetermer.

Indhold

Godt indhold er en vital del af SEO, fordi det er det køretøj, du bruger til at nå ud til og engagere publikum. Det er vigtigt at kende din vinkel og lave indhold, som alle elsker. Med andre ord, du skal afdække alle brugernes intentioner.

For eksempel, hvis du ejede en planteskole og ønskede at øge din synlighed, kan du udgive en række blogs om havearbejde, valg af de rigtige plantearter, dyrkningstips og meget mere.

Når en person, der ønskede at vide mere om havearbejde, gik på udkig efter den information, ville din blog dukke op, og du ville være i stand til, at opbygge et forhold til denne kunde ved at give værdifuld information.

Tanken er, at når tiden kom og der skulle købes en plante, så ville du være den første planteskole, som kunden kom til at tænke på.

Godt indhold afdækker alles intention og giver læring:

Det gøres med:

Videoer

Blogs (det er nemt at starte din egen blog for at øve sig!)

Infografik

Podcasts

Hvordan man –  vejledninger

Whitepapers og e-bøger

Opslag på sociale medier

Lokale fortegnelser med god læring