Fakta om content marketing

Content marketing er en fantastisk måde for virksomheder at øge deres organiske trafik og tiltrække nye kunder. Ikke overbevist endnu? Her er 5 statistikker, der får dig til at tænke to gange om ikke at skabe indhold:

1. I 2019 vil marketingvirksomheder bruge mere på blogging, end de gør på traditionel annoncering som f.eks. billboards eller tv-reklamer.

2. 65 % af B2B-marketingfolkene angav, at de planlægger at øge deres content marketing-budget i 2014.

3. 94 % af marketingfolk bruger content marketing som en del af deres marketingstrategi .

4. 82 % af virksomheder, der blogger, genererer flere kundeemner end dem, der ikke gør.

5. 67 % af marketingfolk siger, at skabelse af engagerende webindhold er en af ​​de tre topprioriteter for deres online marketingstrategi.

6. I 2019 forventes det, at hver fjerde marketingskrone vil blive brugt på indholdsmarkedsføring.

7. 55% af marketingfolk får et positivt investeringsafkast fra blogging.

8. 88 % af B2B marketingfolk bruger i øjeblikket content marketing som en del af deres overordnede marketingstrategi.

9. 83 % af CMO’er mener, at tilpasset indhold er den mest effektive måde at gøre kundeemner til kunder.

10. Bloglæsere er 70 % mere tilbøjelige til at besøge et websted efter at have læst en artikel om det.

11. B2B marketingfolk, der blogger, genererer 67 % flere kundeemner om måneden end dem, der ikke gør.

12. Du kan øge din organiske søgemaskinetrafik med op til 12 % ved at skrive indhold, der inkluderer populære søgeord.

13. 73% af virksomhederne, der blogger, angiver, at de har en stigning i webtrafik måned for måned.

14. 52% af marketingfolk mener, at videoer er den mest effektive type indhold til deres virksomheds marketingstrategi.

15. Mærker, der udgiver mindst én infografik, har 55 % større sandsynlighed for et positivt investeringsafkast.

16. 51% af marketingfolk mener, at kundeoplevelsesindhold er den mest effektive type indhold til deres virksomheds marketingstrategi.

17. 57 % af B2B-marketingfolk siger, at blogging vil hjælpe med at forbedre leadgenereringens ydeevne i 2014 og derefter.

18. Content Marketing koster 62 % mindre end traditionel markedsføring og genererer tre gange så mange leads.

19. 41 % af B2B-marketingfolk siger, at blogging har den største indvirkning på leadgenerering.

20. 61 % af virksomhederne har en dedikeret afdeling for indholdsstrategi.

21. I 2014 vil 64 % af CMO’er fokusere deres forbrug på kundeoplevelsesstyring,

Vil du vide mere om hvordan du kan forbedre din content marketing?